Det här med dagis

Jag är uppriktigt riktigt fascinerad över vilket hett ämne det
kan vara och hur man kan tycka, tänka och resonera så
olika och ändå ha barnets/barnens bästa för ögonen!

Jag som mest hela tiden går omkring och tror att alla andra
tycker och tänker precis likadant som jag!;)

... haha, kanske aningen överdrivet! Men för det mesta blir
jag faktiskt fortfarande liiite förvånad iaf då jag stöter på
människor som verkligen tänker HELT olika än mig.
Men, men, som de säger;
Olikheter berikar!
... eller nå sånt!

Jag är då en riktig dagis-lover!
(Korkat vore det väl kanske annars att gå och utbilda sig till
förskolelärare kan man tycka;)
Och som tur är för Astrid så verkar hon fortfarande vara
det med. (Tur för mig med)

Idag har jag och Lisa hur som helst varit iväg en sväng
och gjort Storheden.
(Efter att vi lämnat av barnen PÅ DAGIS!)
Planen var från början att vi skulle shoppa julklappar på
Toys r us... men efter maxi, jysk, rusta, coop och lite
andra affärer så fanns det plötsligt inte så mycket kvar
som vi saknade, så vi sket helt enkelt i det!

Lisa skrattade åt mig då jag köpte en smoothie-bok till
Ozzy i julklapp, en "Receptbok för tjejjer" till Frida
tillsammans med muffinsformar i silikon samt ett litet
gryt-set till Astrid. (ja, jag tänkte även satsa på en
snygg svart brio-spis... till MIG om inte annat;)
-Du är väl inte hungrig va?!
... Det märks att du är gravid!

Innan vi åkte iväg sa jag till dagisfröknarna att jag nog
skulle till storheden och shoppa så att de skulle ringa
mig på mobilen om det var någontning.
-Men Sofia! VAD skulle kunna hända? skämtade Kattis.
-Ja, inte vet jag. Men om Astrid kommer på någonting
så kan du ju ringa och berätta, svarade jag.


Skönt nog så hade det inte hänt något hemskt iaf.
Astrid hade varit en liten solstråle hela dagen och idag
hade hon även vaknat upp efter vilan med ett leende
på läpparna, skööönt!

Jag måste erkänna att jag allvarligt började fundera
lite på att byta tillbaka till 3tim/dag fem dagar i veckan
istället och låta henne sova hemma då hon hade vaknat
ledsen igår och ropat på mamma! Nu får vi se hur det
går till veckan som kommer, för mig spelar det ju
egentligen ingen roll om hon sover på dagis eller
hemma just nu. Jag kan bara tänka mig att det känns
lite enklare (för MIG) att ha henne aningen längre dagar
färre dagar i veckan istället för tvärtom sen när bebisen
kommer.
Och då kan det ju vara lika bra att börja med det redan
nu.

Så om jag nu kanske har bestämt mig för dagis-tiderna,
så är det väl bara svinis-vaccineringen kvar då!

Klurigt, kluligare, klurigast!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi köpte en svart briospis tidigare på coop för 249 kr. Undrar om dom kanske har kvar dom ännu.. De va ju rätt bra pris tyckte ja! =)

2009-11-17 @ 21:58:02
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Joo...visst är det tur att vi alla är olika... även om man kan förundras av olikheterna många gånger... :)



Det var juh inga dåliga julklappar...funderar ännu vad jag ska hitta på men först ska jag juh klura på presenten :)

2009-11-17 @ 22:07:51
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: ida

Olikheter är roligt, vad annars skulle vi dikutera!?

Jag tror (en analys av tråd diskutionen) att det viktigaste är att man är ÄRLIG och komunicerar med förkolepersonalen så det inte blir en massa tjaffs där. För mej är det nog viktigare att förskolepersonalen är med på noterna än att "anonyma komenterare" i bloggen tycker att man gör rätt.

Förmodligen så gör alla allt för att barnen ska må bra! (hoppas jag innerligt och bestämmer mej för at tro på



Vaccinet har vi velat färdigt med. Stor i kön i en och en halv timma i går. En lätt desperat stämming, känndes lite som att folk väntade på att få sin matranson eller nått. Jag och oliver stod och skojdae om att armen skulle ramla av och dyligt i förhoppning om att folk skulle bli rädda och gå hem :)

2009-11-18 @ 07:59:57
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Marie

Men VAD ska alla mammor på familjeliv säga när de läser det här? De kommer lyncha dig! ;D

2009-11-18 @ 08:11:17
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0