Astrid ÄLSKAR bollar

Idag hade Frida basket-träning som vanligt på torsdagar.

Daniel är på afterwork, Ozzy var hos en kompis och när
jag rigde och försökte locka mormor till att skjutsa
Fridolinan så visade det sig att hon låg sjuk...
så det var bara till att packa ner Pumlan i vagnen och
promenera upp till centrum.
= j*vligt ont i ryggen!
(måttligt gravidless? - jajjomen!)

Ides inte gå hem för att bara vända och gå tillbaka igen
då dagens träning bara var en timme lång, så jag tänkte
lite oskuldsfullt att;
Hur jobbigt kan det vara att stanna kvar och kolla
(ensammen och höggravid med en liten Astrid, haha) 
bara en ynka liten timme?


Svar: MYCKET jobbigt!!!

Eftersom det inte finns någon sarg på basket-träningen
som på bättre barn-anpassade innebandy-träningar så
var det heller INGET annat förutom jag som stoppade
Astrid från att springa (ja, tydligen kan hon även springa
nuförtiden!) in på planen och snotta bollar och vara
allmänt ivägen. 

Jag hade packat med en studsboll till henne i brist på
andra roligare bollar...
Men vad är väl en liten sketen studsboll  i jämförelse
med stora, studsiga och häftiga basketbollar?!?

Efter en halvtimmes jaga-av-litet-barn var jag helt
svettig och andfådd (och aningen sur;) så sista halv-
timmen gick jag helt enkelt och stängde in mig i
ett av omklädningrummen med barnet och satt och
tittade på då Astrid lekte titt-ut bakom duschdraperierna
och bänglade på med en vattenslang.

Hela vägen hem efter träningen satt hon sen i vagnen
utan vantar och höll ett stenhårt grepp om Fridas
basketboll, alldeles lycklig!
Så ja, jag tror nog att man skulle kunna säga att Astrid
älskar bollar.

Ett litet tips till Tomten:
Astrid vill ha en egen basketboll!;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

En liten studsboll...hur tänkte du då? :-D

2009-11-05 @ 22:04:18
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0