Åldersnojja Light

Idag har jag köpt jättepraktiska och snygga jeanstights på bikbok
... i storlek MEDIUM(!) dock. 
Jag som annars (för det mesta iaf) levt i xs och s ända sen högstadiet,
så kan det vara när man är ungefär tre äpplen hög;P

- Men nu börjar det ju faktiskt synas att du är gravid, "uppmuntrar" Daniel.
Ja, fast tyvärr är jag ju mest troligt bara i början av v.12 så rimligtvis borde
det ju knappt synas alls ännu!
Bebisen är ca 9cm lång och väger så lite som 15 gram (enligt familjeliv).

Men kanske om den ligger alldeles i ytterkankten av magen och sträcker
på sig riktigt, riktigt ordentligt... då kanske jag skulle kunna skylla magen
på graviditeten;)
Jävligt jobbigt också om den bara väger kring 15 gram, för jag har redan
gått upp 4kg(!!).

Typiskt! Det är väl nu jag blir tjock!
Jag skyller dock på att det ändå var ganska nyss som jag var gravid med
Astrid... och så skyller jag på åldern.
Klart det är dags att ändra klädstorlek då man snart t.om passerat 30! 
... eller?!?

Jag tror jag håller på att få en åldersnojja-light!
Och så håller jag på att bli tjock.
Jag bad Mia skicka med mamma-jeans med mamma när hon kommer
tillbaka upp igen. Mina egna byxor börja sitta väääldigt tight.

Suck och stön.
Och skit samma!
Nu har jag ju iaf snygga och "icke-mamma" jeanstights som passar!=D

Kommentarer
Postat av: Maria

Kunde tänka mig att det börjar bli läge för mammajeans;) Hela mammaklädeskitet står packat & redo för att åka upp till luleå med mamma;D

Dock har jag gjort mig av med mina mammajeans på tradera redan under min graviditet för vad skulle jag med dom trista när dina snygga finns?;p

Men dina(och lite till)är påväg!:)

2009-05-22 @ 18:45:14
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Ida

haha, jag hade 5 kilo kvar till "normalvikt" när jag blev gravid med Harry. Det var (tack och lov) ingen som frågade varför jag plödsligt blev tjock igen..Eller så hade ingen märkt att jag var "smal"..

När jag slutligen erkände att jag var gravid (i v 13) så syntes det redan ordentligt. Jag hade en riktig grav-mage i v 16 men sedan så lugnade det ner sej lite och blev lite mer normalt tack och lov.

jag som var SPYLESS på att vara gravid är nästan avis, det är ju svårt att plånsligt sluta vara gravid när man varit det konstant i typ..två år ;-)

2009-05-22 @ 19:13:35
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Marie

Men du är ju den fräschaste snart 30-åringen i stan, och snart har du fyra barn på det. Så klaga fan inte! ;)

2009-05-23 @ 05:50:37
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Anna Färeby

Du är ju kanon fin, Jag brukar faktiskt säga till leffe när han skrattar åt min gamla gravidmagen som inte vill lämna mig att, Alla kan inte se så fin ut som sofia efter att ha fött barn, hon är ju liksom gjord för sånt.

2009-05-23 @ 09:17:55
URL: http://annutt.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

De säger juh att det syns tidigare och tidigare efter varje barn man får... (tror jag eller iaf att tvåan syn tidigare än ettan... ?!?)

2009-05-23 @ 10:20:15
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0