Match made in hell

Läste på Idas blogg om hur deras stjärntecken var
"match made in heaven", skrattade lite för mig själv när jag kollade
upp vad "stjärnorna" hade att säga om mig och D.
Jag är stenbock och han är fisk...

"Fin harmoni, men går förbi varandra i tänkesätt. Kanske rar kärlek.
En trevlig och rar kontakt och vän kan du ha i fisken. Men inte är det
så värst lyckosamt att låta det hela leda till bröllop så svårt har du väl
inte att få tag på en vän.
Som vän är fisken en alldeles utmärkt fin vän och kanske även som
älskare/älskarinna till dig men sedan är det nog stopp på kärleken.
"
Hemmets journal Kärleksjour

... skit också, det är väl därför vi inte är gifta!;)
Gillar speciellt biten; så svårt har du väl inte att få tag på en vän!
Undrar nästan om "stjärnorna" försöker vara lite spydiga;P

Så sorry Daniel... nu måste vi göra slut!;)

Pumlan pillrar pappa i (p)skägget.

Man kan även kolla upp vad stjärnorna säger om barnen via deras
stjärntecken hos babycenter - Horoskop.

Tur för stjärnorna att de verkar lite snällare här, även om jag inte
tycker att det dom säger stämmer speciellt bra in på mina barn iaf...

OZZY;

FISKARNA (20 feb - 20 mars)

Dessa barn bryr sig mycket om och gör villigt saker för andra.
De är snälla, kärleksfulla och medkännande, vilket vissa människor
tyvärr kan missbruka.
Fiskens föreställningsvärld är högoktanig, vilket kan ta sig märkbart
kreativa uttryck.
De är berättare, dagdrömmare och visionärer. Musik och konst ger
näring åt fiskens mottagliga sinnevärld, men det kan vara bra att
förankra hans eller hennes romantiska sinnelag på Moder Jord
emellanåt.

Nyckelord: Fantasifull, kärleksfull, omtänksam, självuppoffrande,
drömsk, magisk, mystisk, medkännande, intuitiv, uttrycksfull och
empatisk.

Föräldratips: Om du hjälper ditt lilla fiskyngel att fokusera sig, kan han
eller hon åstadkomma mycket som även kommer andra till godo.

Egen kommentar: Gör villigt saker för andra... hmmm, ja inte är det för
mig han gör dom sakerna så gärna iaf;)
Dagdrömmare kan nog både jag och hans fröken hålla med om. 
Konstnärlig - javisst! men mest är det nog data- och tv-spelande som
gör att han då och då lyfter från moder jord.


FRIDOLINA;

LEJONET (24 juli - 23 augusti)

Detta barn döljer sällan sitt ljus under skäppan och älskar att visa sig
duktig inför andra.
En naturlig artist som trivs i rampljuset.
Det lilla lejonet är en energisk och generös karaktär som har ett djupt
behov att bli sedd och behöver uttrycka sin kreativitet i världen.
Lejonet är en lojal vän och följeslagare - vad han eller hon än tar sig
för med, så gör de det helhjärtat.

Nyckelord: Helhjärtad, dramatisk, romantisk, energetisk, generös,
modig, storsinnig och lätt att entusiasmera.

Föräldratips: Det lilla lejonet kan bli en positiv kraft i världen om det
lär sig att även andra har talanger och begåvning.

Egen kommentar: Frida är nog helt enkelt egentligen en fisk då!
Dramatisk kan jag iaf hålla med om och så är hon en väldigt bra och
omtänksam vän. Borde nog mer försöka bry sig lite mindre om andra och
mer om sig själv.


PUMLAN;

VÅGEN (24 sept - 23 okt)

Dessa barn älskar skönhet och harmoni. De tar sig ofta an en
medlarroll, eftersom de har svårt för oenlighet och orättvisa.
Emellanåt kan de verka obeslutsamma, men det är vanligtvis för att
deförsöker tillfredsställa alla på en gång.
De är rättvisa, ärliga och diplomatiska, men kan vara envisa.
De är sällskapliga och trygghetsälskande; lojala vänner och
följeslagare.

Nyckelord: Estetisk, kärleksfull, samarbetsvillig, harmonisk, rättvis,
sällskaplig och med en förkärlek för jämlikhet.

Föräldratips: Gör inte misstaget att tro att den milda vågen kan fås
att göra saker mot sin vilja!

Egen kommentar: Sällskaplig - Ja!
Har svårt att se Astrid i en medlarroll, just nu är hon mest bossy!;)
Verkar obeslutsam - Öhhh... Nej! Inte direkt! och jag har nog insett
för ett ganska bra tag sedan att det är stört nära omöjligt att få henne
att göra saker mot sin vilja;P


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag och min man gick bra ihop enligt horoskopet iallfall. Och Alfons är också Lejon och det stämmer nog rätt bra på honom. Redan på BB fjäskade han för läkaren och visade sig duktig. Inte för att jag tror på sånt men det är alltid kul att läsa.

2009-03-02 @ 13:29:13
URL: http://chokladmamman.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hmm...verkar bli skilsmässa här också.

"För stjärnorna tror att ni inte passar så där värst bra för varandra. Kramas ni trots detta så var införstådd med att det nog är mera av tillfällig art." Jag tycker vi struntar i dessa spydiga stjärnor som verkar tro att dom vet allt och fortsätter att kramas med våra sambos :-)

2009-03-02 @ 14:14:03
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0