Två hål i diskbänken

Så hände det då, kökskranen gav upp!
Den gick att slå på men sen knäppte den till och gick inte att slå av.
Och vad gjorde jag, felsökningsmänniska som man är (NOT).
Jag valde den enkla vägen och ringde Daniel såklart!;)

-Hej Älskling, vad gör du? Och du förresten, kranen gick precis sönder!
-VA!!!
-Ja, hör själv (satte luren mot vattenstrålen som inte ville sluta rinna)
-Men har du stängt av vattnet då?!
-Neej! Jag vet inte hur man gör! (liten vit lögn;)
- Men gå in i datarummet och vrid av det då!!!
-Hmm, vart då?! Jag vet väl inte vart man gör det! (eventuellt ännu mera ljug!)
-Jag kommer!
-Ok, bra!

D kom hem och stängde av vattnet.
-Jaha, nu får vi vara utan vatten fram till måndag då!
-VAAA! Det kan vi ju inte!!?!
-Vem hade du tänkt ringa kl.18 en fredagskväll?
-Inte vet väl jag... men kan man bara inte proppa igen kranen då och sätta
på vattnet på övriga ställen? (betyder ungefär; du är ju kille(!)... do SOMETHING;)

Otroligt nog hade vi ändå endel grejer i garaget så att D kunde såga av rören,
ta bort den gamla blandaren och plugga rören. Imponerande!
Så nu har vi vatten igen... bara inte i kökkranen.

Inte för att vi för tillfället ens har en kökskran. Tyvärr passade inte kranen som
D kom hem med tidigare våran diskbänk som nu har två hål efter den gamla
kranen medans den nya kranen bara skulle täcka det ena! Det känns lite
billigare (och enklare) att köpa ny kran än ny diskbänk. Men vi får väl se.

Jag är mest bara glad över att vi har vatten igen.=)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är nästan så att jag börjar bli lite avundsjuk på ditt liv. I mitt liv händer det aldrig sådana där spännande saker. Det mest intressanta den här veckan var att en granne ringde på och ville låna 2 sockerbitar!?

2009-03-07 @ 18:15:02
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Sofi

Tack :)

Vilken bra smak du har både när det gäller kläder, vagn & skötväska :D

Ha en fin fredag!

2009-03-07 @ 19:03:46
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/
Postat av: Anna

Haha-eller kanske jag inte skulle skratta åt det?Skönt att ha vatten iaf..det är de gångerna man INTE har tillgång till vatten som man upptäcker hur beroende man egentligen är av det..

Klem klem

2009-03-07 @ 20:26:05
URL: http://lillaagnes.blogg.se/
Postat av: Marie

Men ssssssluuuuuuuuuta nu. Kevin är väl vad man kan kalla en riktig superpuma (på manligt vis då förstås, eller... nu blev jag lite osäker.. Visst är han en man?)

2009-03-08 @ 08:08:36
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0