Work it!

Måste erkänna att den här dagen flytit på betydligt bättre än jag förväntat
mig. Astrid började morgonen med att vakna en halvtimme innan min
väckarklocka skulle ringa, så på så sätt var det ju inte speciellt mycket
jobbigare än vanligt att kliva upp på morgonen.

Var faktiskt riktigt skönt att bara klä på sig själv, köra en snabbsminkning
före lite gröt och sen bara promenera iväg till bussen och lämna D
hemma med alla barnen! Nu är ju mitt jobb i sig aningen "hjärndödande"
men med härliga arbetskamrater och en ständigt närvarande (och låg;)
humor så är det faktiskt riktigt mysigt att vara tillbaka (säger jag nu, efter
EN dag.;) Frågan är om jag kännet likadant innan jag slutar i augusti?!

Förutom att jag haft skallen full av snor hela dagen så har faktiskt även
min förkylning känts helt okej.

Daniel och Pumlan hade tid för vägning och mätning på bvc idag, men
döm om min förvåning då han plötsligt ringer (när jag sitter och pratar
med gubbarna på jobbet) och frågar om vilket datum jag hade min
senaste mens!?
-Öööhhhh, vänta lite, jag måste tänka efter....

Eftersom Daniel är så duktig när han är hemma så tänkte han att han
skulle slå två flugor i en smäll och "skriva in" mig på mvc när dom ändå
var på vårdcentralen.
Tydligen hade "min" bm blivit minst sagt förvånad över att vi redan skulle
ha en till och hade bestämt tyckt att det absolut var hög tid för en
inskrivning, så nu ska jag dit redan imorgon... tydligen.

Nästan så jag känner mig lite som en "dålig" graviding;-)

Annars kan jag bara tillägga att taket till vårat garage (som för övrigt ryker
just nu) är både smått ruttet och fullt av myror!;P
"Yiiieehooo"!

Så jag har mina aningar på vad min lön kommer att användas till...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahaha...han är ju för söt den där Daniel. inskrivning på MVC :-D Men myror i taket lät inte alls skoj..jag har ju försökt påtala att ni har massa många myror på eran gård ;-) Och vem tusan vill betala för nytt tak med sin efterlängtade lön?! skicker över en liten tröstkram En och annan Molo borde du också ha råd med. Har du förresten tid för lite träning på onsdag eller är det något annat inbokat då?

2009-06-08 @ 21:23:59
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Ida

Det lät ju rätt ku lat jobba faktiskt, det känns som att det var en mindre evighet sedan jag jobbade. I augusti är det faktskt två (!) år sedan! Tanken var at jag skulle jobba förra hösten men det fick vi skippa då jag var dåli i fogarn..

Nu blir det nog inte för än nästa vår! Fast jag känner mej inte direkt stressad över det :-)

mindre kul med en rutten myrstack till tak :-( jag hoppas ni får ordning på detta utan att hela din fina lön stryker med!

2009-06-08 @ 22:06:05
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Anna F

haha han är rolig daniel. Tror nog Bm vill kolla lite på dig också före en inskrivning.

2009-06-09 @ 10:39:55
URL: http://annutt.blogg.se/
Postat av: Emma

Rolig han är D haha :D Men det var ju gulligt.. Spännande att börja jobba. Igår ringde min chef och frågade när jag hade tänkt komma tillbaks, kändes ju lagomt kul att redan börja fundera på :P

2009-06-09 @ 11:02:10
URL: http://solouniko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0