Väggar och nästan tak

Nu går det undan.
"Våran" snickare är snabb och skicklig som en liten tomtenisse.;)


Vårat framtida sovrum med klädkammare/walk-in-closet börjar mer och
mer ta form.



D grundmålar utbyggnaden. Övriga huset får nog nöja sig med en vägg
ommålad den här sommaren. Så när plåttaket kommer så har vi inte
bara två-färgade väggar utan även två-färgat tak! Vårat nuvarande plåttak
är nämligen ljusgrönt(!).
Ingen diekt populär takfärg nuförtiden... så taket på utbyggnaden lär ju bli
svart.


Insidan lär ju dock ta ett tag tyvärr. Den ska vi nämligen göra själva
... och än så länge så ser det ju inte direkt bovänligt ut;-)

Eftersom D är optimist så tror han ändå att det hela kommer att kunna gå
hyffsat fort! Jag brukar också vara optimist, men eftersom jag samtidigt
vet att han ska ta hand om Astrid hela sommaren då jag jobbar så känner
jag mig nog aningen mer skeptiskt än D verkar vara.;-)

Det blir spännande att se! med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

hihi...ja man vet aldrig med dessa pappor... men efter egen erfarehet är det inte så lätt att hinna allt man vill & tror man ska hinna ;)

2009-06-03 @ 08:47:01
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Lisa och Charlie

vad fint de blir ! Ser att ni kommer ha långa smala fönster, de vill jag också ha !

2009-06-03 @ 09:11:40
Postat av: Emma

Spännande! Du måste ha fika sen så vi får komma och inspektera :) Det kommer nog bli jääättefint!

2009-06-03 @ 09:28:42
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Marie

IKEA, the one and only. Vart annars? ;)

2009-06-03 @ 09:34:49
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tyckte det skulle se lite skönare och roligare ut. :) Nu har vi tagit bort fårfällen och då såg det så himla kalt och hårt ut för lilleman. Sen är ju våran vagn klädd i skinn och det är inte det bästa materialet att ligga mot en varm sommardag. ;) Så hellre än att bara ha en filt i vagnen köper jag mig en dyna. :D Onödigt dyr dock!

2009-06-03 @ 10:05:15
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0