v.18+1

Och fortfarande är det en lååång vecka kvar till ultraljud...

Är inte det lite typiskt?!
När jag väntade Astrid var jag fullbokad med springvick mest hela tiden
så jag  kom mig inte ens för att ringa och boka tid till rul förräns i v.17.
Då fick jag en mindre utskällning i telefonen för att jag hörde av mig så
sent och sen fick jag minsann en tilldelad tid SAMMA DAG så jag
pinsamt nog var tvungen att meddela på stället där jag skulle stänga att
jag tyvärr var tvungen att gå tidigare.
Då var det mitt i sjuksköterkestrejken vilket kan ha spelat in och nu när
jag faktiskt var duktig och ringde precis då min bm sa att jag skulle
ringa är det väl mer semestertider.
Men ändå! Hur ska dom ha det?


Min mage känns väl lika tjock som den gjort de senaste veckorna nu,
men med tanke på att alla kläder sitter åt mera så har den ju defenitivt
växt. Min navel har också börjat puta ut sjukt mycket!



Haha! Ser ju nästan lite stört ut! Kan man inte tejpa in den med tejp
eller nåt?! Typ.


Fortfarande är jag inne i någon slags underlig gravid-förnekelse så
döm om min förvåning då "någon" ibland har börjat pocka och bocka
runt inne i magen om kvällarna!
Fast ganska mysigt är det.=)

Nu när Astrid är överallt och ingenstans samtidigt hela tiden heeela
dagarna så börjar iaf jag känna mig aningens "nervös" inför att addera
in en liten bebis till den ekvationen
... men D verkar inte det minsta nervös. 
-Äh, det kommer ju att gå jättebra!

Jag försöker tänka som Håkkes brorsa i tidningen Extra där han pratar
om livet som "förtis" och skrattar då jag läser;

"Livet är inte roligare än man gör det till.
Man behöver inte leta problem.
De kommer ändå."
;-D

Sen har det dessutom börjat "ploppa";) ut bebisar lite här och var i
våran omgivning så nu är det äntligen VI som får nöjet att åka runt och
snusa bebis... idag har vi myst med lilla Moa, 4 dagar gammal, för
första gången.
Gullig värre! =)

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

Mysigt mysigt med bebisar... vad skoj att få åka på Ultraljud.. :) blir mer verkligt då juh...

2009-07-10 @ 22:09:21
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh vilken fin bebismage!:)

Jag gissar på att det är liten pojke där i;D

2009-07-11 @ 13:32:50
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Man blir ju lite bebisjuk när man läser detta.. ;)



Ja vi är ju yinflyttade men det här är ju en bostadsrätt och en dag vill vi ha vårat Eget hus :)

2009-07-11 @ 18:13:54
URL: http://ebbacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0