Ring ring

Om lite mindre än 2 veckor så fyller Fridolina 9år.
Otroligt men sant!

I flera veckor nu så har hon haft nedräkning, kommit med önskelistor
och planerat både tårtor och annat fikabröd som ska bakas. På
anslagstavlan i hallen hänger en skiss på hur tårtan ska se ut och
så är det döskalle-muffins och muffins i fina formar (som hon kollat ut
på stan) som ska bakas. Önskemålet är egentligen svart tårta och
svart glasyr på muffinsarna
... men hur tusan fixar man sånt?

Tur att jag precis slutat jobba då så att vi har gott om tid på oss att
bråka och böka på i köket! Och tur att jag har Frida som bara sprudlar
av idéer och optimism.
Om inte annat så finns det ju konditorier!

Jag och Lisa var iväg en sväng till Toys R Us för att hitta en magisk
"häxlampa" till lillgumman och då hittade jag även en telefon och en
hammare till Astrid. Tänka sig;)

Pumlan gillar som sagt det mesta man kan banka med och gärna
saker som låter. Leksakerna blev väldigt uppskattade men jag kan
ärligt inte säga vem som uppskattade dem mest. Telefonen snodde
Frida och hammaren fick jag efter en kväll brotta bort från Ozzy.
 
-Mamma! Kan inte jag också få en sånhär telefon när jag fyller år?,
undrade Frida.
-Eller finns det sånna här till stora barn?
-Hmmm, ja det skulle väl vara en riktig telefon då!, svarade jag.
-Typiskt! Det har vi ju redan!

Gullunge!


Som tur är för Frida så är Pumlan inte snål (än så länge;) så hon får
leka med hennes telefon huuur mycket hon vill!
(... eller tills jag och D plockar ur batterierna;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hehe sötis!:)

Jag tar gärna del av Fridolinas önskelista;)

2009-07-28 @ 23:12:04
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0