Busunge

Jag tycker ju såklart att Astrid (tillsammans med Oskar och Frida) är
världens finaste och underbaraste unge;)
Men när hon kommer på tokiga saker som att kliva upp kvart i fem en 
underbar söndagsmorgon så skulle jag vilja ha en pillerburk med lite
tålamod redo brevid sängen. Alternativt en stor kopp starkt kaffe!

Då D redan klivit upp tidigt med fröken pigg både fredag och lördag så
kändes det dock lite som min tur idag. Men känslan är fortfarande
"underbar" då man försökt med både välling och en mängd gonatt-
sånger och nästan trooor att barnet ska somna strax innan hon helt
enkelt och lustigt lyfter på huvudet, skrattar lite lätt för att  sedan krypa
iväg neråt sängen, pigg som en liten mört!
"Mother of God!"

Nu "läser" Astrid tidningar som hon har varit och snottat från in under
bordet där de tydligen låg alldeles för fint på hög.


Synd att det inte brukar finnas så mycket kvar av dem efter att hon har
"läst" klart bara;)

Snabbt som attan har hon börjat förfytta sig nu också. Så nu kan man
tyvärr inte längre ligga och halvmysa i soffan medans hon roar sig på
egen hand med lite leksaker på en filt (som back in the days).
Helt plötsligt är hon ute i tvättstugan och pillrar på om man inte har
henne under uppsikt och leka vill hon helst inte heller göra själv längre 
så nu är det JAG som ligger på en filt på golvet och leker med en
(snart trasig;) bärbar medans Pumlan härjar runt på annat håll. 


Pumlan kommer nääära!

Bitas har hon också börjat med, den lilla rackaren. (Om man ska räkna
upp "framsteg")
Vilket är ett big NO NO! Hittills är det mest mig och syskonen hon biter
... kanske för att vi luktar så himla gott!;) Men jag fasar för att hon ska
bli en "såndär" bitunge på dagis som alla ungar fasar.
Hoppas, hoppas verkligen att det bara är en fas, för annars måste jag
snart bita tillbaka.
Det gör ju skitont ju!

I vagnen har också selen åkt på. Annars har man plötsligt en liten
Astrid som hänger halvvägs utanför om man tittat bort för en sekund.
Man kan inte heller gå för nära affärshyllor eller annat som hon kan
greppa tag i. Igår var jag och Lisa in på en lampaffär och kollade och
 hipps vipps satt Pumlan med ett paket glödlampor i handen!
"Aahhhh!"

Men nu ska jag absolut sluta klaga och istället gå och mysa med
min lilla pussunge!
En riktigt Go`unge är hon i all fall!
(så länge hon bara inte bits;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

åh...härlig morgon. Alvin bjöd på sovmorgon till typ kvart över 8 men då vägrade han iof somna förrän klockan var 12. Efter den lilla luren hemma hos er på kvällen så kände han inte alls för att sova vidare när vi kom hem.

2009-07-19 @ 09:30:19
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

hehe...den där blicken känner jag igen... Joel brukar ha den också :)

2009-07-21 @ 22:55:45
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0