It´s a breakdown

"Vansinne är ärftligt,
man får det av sina barn!"




Igår när jag kom hem från jobbet satt alla barnen snällt och fint i köket
och käkade mackor och fil
... och D låg utslagen i soffan med en kudde över huvudet och surade.

-Vad är det? undrade jag.
-Jag är så less! stönade D.
-Less på vad då?
-ALLT! Livet! Barn! Grin och gnäll! Ungar som är överallt och härjar
och låter!
Att aldrig få vara ifred!
Jag är SÅ TRÖTT!

Haha! skrattade jag (schysst som jag är;).
-Har du gått och psykbrytat?

Fast helt ärligt tycker jag att det är ganska skönt att det inte bara är jag
som får breakdowns ibland. D har varit nästan lite läskigt Stephford-
perfekt på senaste tiden. I söndags köpte han t.om jäst av egen fri vilja
och berättade glatt att han tänkte baka bullar med kidsen om vädret
skulle bli dåligt till veckan?!?
Insane!;P

Missförstå mig rätt.
Barn är underbara!
Men 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, 365 dagar om året är
dom det INTE!
Ibland skulle man gärna vilja slänga ut dem på blocket,
billigt eller helt gratis!

Tyvärr verkar de små trollen även kunna känna av hur nära gränsen till
psykbryt man ligger på och tokterrar en extra mycket precis då av (vad
det verkar som) ren djävulskap.
Iaf så fungerar våra kära små avkommor så!;D


Ozzy "hjälper" pappa bli glad igen
... genom att reta igång sina systrar.

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

hehe...det lär juh inte bli lugnare med ännu en till ;)... det är tur de är så söta mellan varven :)

2009-07-14 @ 08:10:59
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: D

Men när dessutom vårt hem blivigt fritidsgård för ALLA kompisarna och det skall sovas över var och varannan dag!! En vanlig dag har dom 2-3 kompisar var, det gör en total av upp till 9-10 ungar...

2009-07-14 @ 08:37:39
Postat av: Sofia

Visst är det underbart med barn och fatta vad vi älskar dom när vi väljer att ha 4a

Hejja D & S :-)



D du får sluta vara så snäll och släppa in dom.

Dom flyr snabbt härifrån dom dagar jag har sagt att det inte är nån speldag.

Barnen här i Rutvik verkar tro att man ska spela tv spel varje dag och gärna hela dagarna.

2009-07-14 @ 12:31:38
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0