Att skjuta en trast

Imorse då jag vaknade av klockan och försiktigt skulle försöka smyga 
iväg på toa utan att väcka Pumlan smällde plötsligt toalettdörren igen
med en bamsesmäll bakom mig.
Fönstret inne i bastun stod på VID gavel och korsdraget var ett faktum.

-Ääälskling!
Inget svar.
-Älskling, varför står bastufönstret öppet?
(min första tanke var i stil med att någon hade krypit in och kanske t.om
ut genom det efter att ha snott en massa grejjer av oss... men jag var
för trött för att riktigt bli orolig;P)

-Jag öppnade det då jag skulle skjuta trasjäveln! får jag efter en liten
stund mumlandes till svar innifrån sovrummet.
?!?
-Mmmhmm...
(som om det vore det naturlligaste i hela världen)
-Fick du den då?
-Näe!

Rätta mig om jag har fel, men kan det inte vara sånt här som "hjälper"
Hertsön behålla sitt dåliga rykte?!
En halvnaken man som hänger ut genom ett bastufönstret mitt i natten
och viftar med sin sons soft-airgun som väldigt mycket ser ut som ett
riktigt vapen. 

-Men jag ska få den där jävla fågeln, fortsätter D då han kommit upp
på fötter.
-Och sen ska jag hänga upp den ute på bron som varning till alla andra
jävla fåglar som håller mig vaken ta mig f-n halva natten!
-...och tuppen nere på miljögården ligger också jävligt risigt till!

-Hur vet du att det är  just en trast? Vet du ens hur en trast ser ut?
undrar jag.
(För själv har jag ingen aning.)
-Det är en ful jävla fågel som låter illa och som snart ska dö, svarar D
allvarligt.

Okej.
Ja, men då är ju allting glasklart!
;-D

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det går vilt till hos er!! Rena rama vilda västern;)

2009-07-15 @ 10:58:10
URL: http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Pia

Haha, vilken syn!

2009-07-15 @ 13:57:28
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: sanna

HAHAHA!! vet du hur mycket jag dog av skratt när jag läste det senaste inlägget, vilken härlig kille du har! :)



vad fin magen är, gud vad spännande med rul! känns det lika spännande nu som det gjorde första gången? just efter det längtar jag redan och hoppas vi får chansen att ge charlie ett syskon framöver!



och vilken jättefin overall du köpt, den gröna speciellt! är det en vinteroverall?

2009-07-15 @ 16:05:32
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Lisa

HAHAHA..både jag och David sitter här dubbelvikta av skratt. Men en sak säger jag bara...D får skjuta så många trastar han vill men tuppen ger han tusan i. Den där tuppen är guld värd när man har en uttråkad Alvin här och behöver få lite lugn och ro.

2009-07-15 @ 20:07:58
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha...tårarna rinner alltså;)

F-n vad roliga ni är..haha:D

2009-07-15 @ 21:28:34
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

haha...inte konstigt att man hörde något skott då och då på Hertsön... men jag hade helt andra bilder i huvudet ;)

2009-07-22 @ 22:36:13
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0