Osockrad Majsgröt

En smakportion;
Värm 2 msk vatten
Rör i ca 2 msk pulver till lagom konsistens.
Klart att servera!


Så här glad blir Astrid efter att smakportionen är slut och mamma tar
bort både tallrik och haklapp!


Mmmmm... Klart hon måste få mera gröt tycker storasyster och Pumlan
myser och knäpper sina små händer:)

Vid fyra månader tyckte bm att jag kunde börja med små smakportioner
då jag ändå inte ammar. Då skulle jag börja med kokad mosad potatis
blandad med lite ersättning! Absolut inte fruktpureér för då kunde det lätt
hända att Astrid inte skulle vilja ha "vanlig" mat sen;D
Först någon tesked potatis alltså och sedan kanske lite gröt vid fem
månader eventuellt!

Har aldrig varit speciellt bra på att göra som andra säger att jag ska göra
och jag börjar tro att Pumlan är likadan;D
Hittills har hon slukat en burk(!?) morotspuré, en burk fruktpuré (big no, no;),
en burk potatis & blomkål och 2 portioner majsgröt! (inte bra enligt bm då
det skulle göra henne dålig i magen) som tur var visste inte Pumlans mage
om detta för än så länge verkar den må jättebra... och Pumlan är glad!

Den där potatisen blandad med ersättning har vi inte hunnit till ännu... men
det kan hända att vi tar den imorgon=D


Får jag ingen mat så får jag väl äta på min krokodil:)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha...Pumlan är så skön! Klart man inte blir mätt på en grötportion gjord på 2 msk vatten...det fattar ju vem som helst ;-) Pumlan är en stor tjej och stora tjejer behöver riktiga portioner..inga mesiga smakportioner. :-)För övrigt håller jag helt med om att man bli jätteglad av att bara titta på kopparna...tur att du har en body i större storlek så kan vi bli glad av de härliga färgerna och formerna länge till...vääääldigt länge till ;-)

2009-01-23 @ 08:18:00
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad söt hon är! Jag tycker inte man ska lyssna för mycket på bvc. Jag tror man som mamma känner sitt barn bäst och alla barn är ju så olika.

Min son älskar de flesta grönsakspureerna men är inte alls lika förtjust i fruktpureerna, så de får man nästan tvinga i honom så han inte ska bli så hård i magen. Så vi hade gjort bäst i att börja med dessa först.

2009-01-23 @ 10:21:34
URL: http://chokladmamman.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, roliga pumlan. :) Banangröten jag gav åt Vince hade en smakportion på nästan en dl vatten och tre msk pulver, en riktig portion var 5 msk pulver. De kan det där med "smakportioner". ;)

2009-01-23 @ 13:03:05
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har aldrig blandat något mos med bröstmjölk! Oliver var som pumlan och vrålade tills han fick mer redan efter tredje smakisen.. milda tog lite längre tid på sej men tyckte att "utspädd potatis" var ÄCKLIGT. Om jag istället gav henne den naturell eller med lite smör så smaskade hon i sej en potatis åt gången :-)

2009-01-23 @ 15:46:14
URL: http://idassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0