En sjuk liten Snöälva


I kväll bestämde vi att det absolut
var dax för Fridolina att bli frisk igen!


-Nu duschar vi bort alla små elaka baciller, sa jag till lillgumman och så
fick hon en alvedon och lite juice innan vi gick in i duschen för att löddra
bort den dumma febern och hostan.



Efteråt bet jag henne  i armen (lite löst, såklart!) för hon var söt som
socker och luktade gott som godis;P
-Nu åt jag upp bacillerna som överlevde duschen så nu är du frisk!
Grattis, hur känns det?
-Bra, svarade prinsessan svagt och log.

Hon är så himla tuff min Frida! Inte en enda gång har hon klagat ens.
Nu har hon varit sjuk i fem dagar! Hon sover på dagarna och hostar på
nätterna. Om jag vore hon skulle jag ligga på golvet och grina av
utmattning.

Men som tur är så är hon nu äntligen frisk...
... för det har vi bestämt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0