Nya streck på stickan

Ha ha ha...
Nej, det är absolut inte lika allvarligt som man kanske kan tro från rubriken,
inga fler bebisar på gång här inte!
... då hade nog D hoppat från en bro eller nått;P

Istället har jag och Pumlan (jag alltså) roat oss med att föreviga våra längder
på familjens mätsticka i köket! Ozzy och Fridolina brukar vilja mäta sig varje år
men jag och D växer ju inte så speciellt mycket längre så vi har bestämt att det
nog räcker att vi mäter oss en gång vart 30:e år. Först en gång för att kolla hur
"långa" vi är och sedan en gång till för att se hur mycket vi krympt;P
 ... och har vi riktigt tur så kankse vi hinner mäta oss en tredje gång... vet inte
riktigt vad vi skulle upptäcka för nytt då... men om vi båda lever då så är ju
enbart det  värt att fira!!!

I alla fall... Astrid mätte hela 63 cm vilket borde stämma ganska bra om man
ska tro på bm mätning:)
Jag var lite skeptisk till hur tillförlitligt det skulle bli när jag fick hålla i Pumlan
med en hand medans hon balanserat på småbenen samtidigt som jag med
min andra hand försökt rita ett streck med tuschpennan utan att
rita henne i håret (eller rättare sagt huvudet;P)!


En 4 månaders "Astridlängd" ligger tydligen inte allt för långt bort från
en 7½ månaders "Fridalängd". Fast det kanske är nu som tillväxtspurten
börjar mattas av en aning?!


En låååång "sticka"
Men ändå är jag tydligen fortfarande bara 158cm "lång" . 
*Suck* Får som för mig att jag var lika lång när jag gick i SEXAN!?!,
men tydligen så blir det inte bättre än så här;)

Ozzy 9 år ligger alltså bara 20 cm efter och Fridolina 8 år kommer efter
med 32 cm kvar till hon också växer om mig!
Pumlan den lilla skiten har lääänge kvar...
och ganska tur är väl det?! ;D


I love you Baby<3
Min lilla Pumla... med pennan i högsta hugg!
... bokstavligt talat;P


Kommentarer
Postat av: Lisa

Men hallå där. inte luras på detta sätt. Jag var helt säker att det var en kotte på gång när jag läste rubriken :-) Och jag kan även trösta dig med att du nog har rätt angående tillväxttakten. Så du kan andas ut och inse att de kläder du shoppar nu åt Astrid kommer hon troligen kunna ha rätt lääääänge :-) Förresten har du hört att Molos koppar kommer som babyklänning ;-)

2009-02-10 @ 16:49:24
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: J O S E F I N E

va med i en uttlottningsdesign om du vill :)

gå in på; http://pinkspot.blogg.se/bloggdesign och kolla :)

2009-02-11 @ 00:21:46
URL: http://pinkspot.blogg.se/
Postat av: Leia

Fina bilder.

2009-02-11 @ 00:30:37
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Så söt liten tös du har!!!!

kramar

2009-02-11 @ 09:34:41
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0