Huvudvärk

Inatt har Daniel varit ute och rumlat runt med kompisar så
SJÄLVKLART valde Hilding att ha sin första crazy night inatt!
Som absolut längst sov han mellan 00.00 och 01.30!
Annars har det varit uppvak och knorrande med ungefär en 
en timmes mellanrum.
Äta, bajsa, äta, snutta, äta, äta, bajsa igen. Och så lite
vakentid, men absolut fick inte jag sova medans han låg
vaken och tittade med stora ögon.

Astrid, vår ängel, har dock sovit hela natten - som alltid!
Lyx eller lyx!?!
Vid 07 vaknade hon först av Hildings bökande och ställde
sig upp i sin säng och hoppade. Då skickade jag upp Daniel
med henne i vardagsrummet. Efter att ha
legat vaken en stund och lyssnat på hans högljudda snark-
ningar från soffan så väckte jag dock upp Frida och hennes
övernattandes kompis också som lite extra "håll-koll-på-
Astrid:are".
Sen har jag sovit, vaknat och matat lill-prinsen en gång och
sedan klev jag inte upp förräns 11.00.

Sömn gör verkligen underverk för kropp och själ!
... det märker man speciellt då man har brist på den;P

För övrigt håller jag på att knopa lite smått på en
förlossningsberättelse... själva förlossningsdelen är klar
sedan länge, men allt tjaffs efteråt var jobbigare att tänka
på än jag först hade trott så nu går det lite i snigelfart.
Men samtidigt känns det rätt bra att skiva om det, för min
egen skull.
Pratade med en kompis igår som absolut tyckte att jag
skulle prata med en psykolog. Men det är jag nog alldeles
omodern för, det skulle bara kännas löjligt!

Nu sover lill-prinsen sött igen och jag ska gå och äta
frukost... lunch eller vad man nu vill kalla det.
Eventuellt ta en till alvedon med.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jobbiga saker bearbeta man på olika sätt. Prova först att skriva omd et (sånt brukar ju hjälpa för många) och om du sen märlker att det ändå ligger och skaver i huvudet så säg på BVC att du skulle vilja träffa en psykolog och prata omd et!

KRAM på dig!

2009-12-17 @ 09:42:27
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0