Feber, Fotboll och Fläskläpp

Tokhärligt sommarväder ute hela dagen igår OCH hela dagen idag!
Man tror nästan att man är lite utomlands;)

Igår var Pumlan superlugn (och ärligt talat ganska behändig;) hela
dagen.
Jag och Lisa promenerade in till stan och jag behövde inte ens spänna
fast henne i vagnen(!). Sedan var vi en sväng förbi Emma och Milla på
lite mamma-fika light där Astrid mest satt på golvet och snällt lekte med
Millas leksaker. Vi avslutade stadbesöket med att käka på Smaka innan
vi prommade hem igen. Inte heller då behövde Astrid sele och mesta
tiden satt hon t.om tillbakalutad i vagnen
... Astrid sitter ALDRIG tillbakalutad i vagnen!

-Hon kanske är sjuk, sa jag på skämt till Lisa.
Men sen på kvällen då det var dags att gå och sova så var hon faktiskt
lite varm och sedan på natten fick hon feber.:(

Stackars liten! Jag tror att mina graviditetshormoner kickade in lite då,
för då Astrid grinade så grinade jag med tills Daniel fick komma och
vara lite stabilt stöd, alvedona, vyssja och bära lillbarnet tills hon
somnade.

Sen sov vi ända fram till nio(!) på morgonen, vilket verkligen inte händer
ofta. Men när Pumlan vaknade så var hon feberfri och idag har hon varit
helt som vanligt igen.

Kanske var det bara en släng av solsting eller liknande?!
Hur som helst får vi iaf hoppas att vi inte smittat några av de andra
småttingarna från igår.


Astrid börjar morgonen med en jordgubbe som hon spanat in och 
sedan kröp fram  och plockade ur rabatten alldeles själv!
Stortjejjen!=)

Idag har vi varit och kollat fotboll då Ozzy spelat en massa matcher.
Jag lyckades få en fotboll rätt i fejjan medans jag satt och lekte med
Pumlan och en till liten på sidan av plan. Så nu har jag restalyne(?)
ala naturell i överläppen!;) Tyvärr bara väldigt ojämnt fördelat.

För att se det hela positivt så var det Wille på vårat lag som sköt och
skottet var hårt som F-N kan jag intyga med min fortfarande ömma käke,
så alltså måste de ha lyckats med att lära våra killar skjuta
... bara lite finsjustering med siktet kvar.

Efter fotbollen skulle vi snabbt bara köpa hamsterspån och
hamstersand till Fridas hamster Ludde på Djurmagasinet.
D skickade in mig ensammen i affären och ut  kom jag ett bra tag
senare med spån, sand, en hamsterboll till Ludde att springa i OCH en
sprillans ny hamsterbur!;D
-Men Fia... WTF???, var Daniels kommentar.

Vem kunde ana att Djurmagasinet skulle vara så roligt!
Tur att Fridolina snart fyller år för nu kunde hon ju få lite presenter i
 förskott.:)

Nu ska vi äta tortillias och sen ska jag gå och natta Pumlan. D är ute på
Luleå Kalaset med några kompisar så jag och storbarnen ska se på film
och äta godis sedan, och så ska jag läsa Allt i hemmet och bara slappa
i soffan.

Party party
... när det är som bäst!
;-D

Kommentarer
Postat av: sanna

jag håller med, det var verkligen ett träffande kort :)

aha, typiskt! inte för att jag inte gillar molo, deras saker är tokfina, men dom är så dyyyyra! får tradera lite kanske ;)



stackars pumlan, tur att det bara var en sbann-feber visit!

2009-08-01 @ 20:42:28
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Lisa

fantastiskt fartfylld förmiddag. Du skulle med fördel kunna fylla familjemystiden framför filmen med fler f..., fazerchoklad, facebook, foccacia, frappuccino eller varför inte fylla magen med ferraribilar

2009-08-01 @ 20:57:02
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0