Puhhh!

Ibland känner jag mig nästan som en gravid trebarnsförälder!;)
Och idag är just en sådan dag.
(Tur då att vi snart?! får tillökning så vi kan uppgradera oss till
fyrbarnsföräldrar istället!) Hahaha!


Jag känner mig dock riktigt duktig som faktiskt provat på
Växhuset (typ öppna förskolan) idag med Astrid, Lisa och Alvin.
Sånt borde faktiskt ge massor av mamma-poäng!

Vi t.om promenerade dit, konstaterade att det nog inte lär bli
några inskolningsproblem med Pumlan då det är dags för dagis.
För speciellt brydd om mig då det finns en massa annat
intressant att pilla på och leka med är hon då rakt inte.
Rätt skönt faktiskt!

Tog en snabbfika bland arbetar-gubbarna på Holms innan vi
promenerade hem igen och jag måste även konstatera att
"öppna förskolan" känns bra mycket trevligare och roligare att
besöka nu än sist jag var på något liknande med Oskar då han
bara var en pytte, pytte liten skit!;)
(Om det då är jag eller öppna förskolan som förändrats sen
dess kan ju säkert diskuteras;)

Hemma igen matade jag alla barnen, slog på en tvättmaskin
(måste ske nästan minst en gång per dag;) plockade ur
diskmaskinen (måste även det ske minst en gång per dag),
letade efter en borttappad hundralapp med Ozzy som vi efter
många om och men tillslut återfann... i hans kalsonglåda(?). 
Fixade ny blöja m.m på Astrid och sedan fortsatte vi vidare till
sporthallen för Fridas basketträning.

Daniel var på Örnäset och informerade om kommunserien så
det var min tur att nöta bänk med Pumlan i mitt förvar.
Och som tredje konstaterande för idag så kan jag informera
om att basket INTE är någon Pumlanbekväm sport att åskåda.
Astrid gillar bollar alldeles för mycket, så när träningen var
slut var jag nästan lika svettig som Frida av att jaga efter en
galen liten unge som till varje pris hela tiden bara skulle krypa
ut mitt på plan och sno lite bollar.
Vi träffade dock Sandra och lilla Jamie där vilket var trevligt.

Sen hämtade jag ut mitt efterlängtade ginatricot paket på ica
och Frida fick en mjukglass innan vi begav oss hemmåt igen
för att natta Pumlan, packa upp matkassar, hänga tvätt,
käka kvällsfika, plocka i diskmaskinen igen(gaah), borsta 
massa tänder och snabb-röja-upp efter en viss liten person
... sen äntligen bara slappa!

Nu ligger alla våra änglar och sover sen länge. Jag är trött
som ett troll och borde nog egentligen gått och lagt mig
samtidigt som barnen. Men av ren principsak så vägrar jag!
Nu ligger jag istället och känner mig som en väldigt gammal
kärring samtidigt som jag gnäller till Daniel;
-Ääälskling! Mina ben vääääärker!

Hade tänkt promma in till stan imoron med Lisa, men just nu
röstar jag på bil!
Det är inte lätt att bli gammal!;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

då kan jag trösta dig med att det nog mest troligt måste bli bil. Alvin sov middag i 3! timmar idag så han slocknade först närmare 21.30...han skulle alltså behöva ta lite sovmorgon imorgon för att orka med dagis

2009-08-31 @ 22:57:21
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0