Mvc

Ka-Pow!
Plötsligt börjar jag känna mig ganska gravid.;)


V.25 (24+någonting)

Idag var jag iväg till mvc på rutinkoll. Jag måste dock ha slagit
huvudet i någontnig hårt alldeles innan (utan att jag kommer ihåg det) 
för på något konstigt sätt tyckte jag det var helt okej att Daniel ville
stanna hemma och försöka få klart med brädorna på baksidan istället
för att följa med!
Jag gick alltså dit med Astrid(?!) och Frida som också ville följa med
på en liten promenad (thank god!).

Så här i efterhand kan jag verkligen inte förstå riktigt hur jag tänkte,
men säkert var det så enkelt att jag bara inte tänkte alls!;)
Never again! säger jag bara.

Under loppet av en minut hann Astrid välta papperkorgen inne hos
barnmorskan 2 gånger, hon slet även loss bitar av pappret de lägger
ut över britsen man får ligga på när de känner en på magen och så
fort jag försökte hålla fast henne gallskrek hon, kastade sig bakåt
och vred sig runt som en hal liten ål.

Tyvärr var hon inte det minsta blyg för barnmorskan heller. Tänk så
skönt om hon istället påmint en smula om Pumlans farmor t.ex!
För så fort Pumlan ser farmor börjar hon fortfarande storgrina och
ska genast upp och gömma sig i famnen på D eller mig!;P

När det blev dags att förflytta sig til labbet för att ta några prover så
dumpade jag Astrid med Frida i väntrummet till bvc. Där finns det
leksaker, rutchkana och ibland även lite andra barn att busa med.
Så det gick ju aningen bättre.

Lite fakta från besöket;
+10kg
Blodtryck - 108/65
Järnvärde - 113
Sf mått - 26
Bebbens hjärtljud - 152 slag/minut

Det var nog typ det!


Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

Härligt... tufft jobbat!! :) Men ni kom därifrån levande iallafall ;)... Tur Frida hängde på!

2009-08-19 @ 22:01:35
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0