Grattis Frida<3


Min Älskling som blir hela 9år idag.

Så här står det att läsa i hennes fotoalbum;

Frida Sofia föddes den 10:e augusti 2000, klockan 6.24.
Du var 54cm lång och vägde hela 4705g.
Förlossningen tog endast två timmar från det att mamma vaknade
med första värkarna 04.30 samma morgon. Lite nervöst var det i
bilen på väg mot sjukhuset och 35min efter att vi anlänt till
förlossningen var du ute.
Behöver jag nämna att mamma inte fick någon bedövning den här
gången heller. Inte ens lustgas, för den slängde jag bara på pappa.

Du hade så bråttom ut att två barnmorskor fick stå och trycka dig
tillbaka för att du inte skulle komma för fort. Alldeles röd och
underbar skrek du högt på direkten och var så pytteliten då du låg
på mammas mage (fast de tyckte inte barnmorskorna).

Efter förlossningen fick mamma gå och duscha medans pappa
hjälpte till att väga och mäta dig och klä på dig dina första kläder.
Sedan fick vi fika, världens godaste fika.

Vi bestämde först att du skulle heta Stina (mamma bestämde)
men pappa kunde aldrig komma ihåg Stina så vi ändrade oss till
Frida<3.

WE LOVE YOU FRIDOLINA!

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

Vad mysig läsning och kul att komma ihåg!! Vilken tur ni tog Frida för nog ser hon allt ut som en riktig Frida :)

2009-08-10 @ 11:52:05
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej, fin blogg.

Vill du höra av dig till mig?

Mvh Lina Norberg Juuso, journalist NSD

070 65 121 50

2009-08-10 @ 14:39:35
Postat av: Sofia

Grattis frida lite sent men ändå.

2009-08-11 @ 10:31:16
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0