Fortsättning följer...

Bilder från igår.

"Vindruvor tar slut och storasyster tröttnar på att passa lillasyster"



Pumlan intar datarummet.
På en halv sekund har hon hittat den öppnade förpackningen med
barnlås till kökslådorna (som fortfarande inte har kommit upp) som hon
snabbt kastar ut på golvet innan jag hinner fram för att stoppa henne.

Sen tittar hon förvånat ut på golvet, skrattar och så upp på mig igen,
liksom för att säga; så här kan vi ju inte ha det! Någon kan stoppa det
här i munnen...


... någon, som typ JAG!

Är det väldigt optimistiskt att hoppas på att aningen mindre saker
ska åka in i munnen i december!;) För just nu äter ungen ALLT!

Men hon är inte snål! Andra får gärna smaka. Hon matar oss med
majskrokar, kletiga mackor, vinbär (gräs) och knövliga bitar med
tidningspapper som hon rivit loss.;)

Hon har också börjat våga släppa taget då hon står upp och försöker
balansera själv. Sen mitt i allt om någon är nära henne så kan hon helt
plötsligt bara slänga sig fram och liksom hoppas på att någon ska ta
emot henne. Så modig är hon ju också!;)




Nej, jag försöker inte strypa henne!;)
Jag försöker bara ta emot henne med en hand då hon hastigt kommer
flygandes.

Kommentarer
Postat av: Pia - MejasMamma

Meja är likadan, livsfarlig! Hon ställer sig upp, släpper och går rakt ut, oavsett om någon är där eller inte haha

2009-08-13 @ 14:18:31
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Busunge... Joel är också en busig rackare... på gott & ont!

2009-08-13 @ 15:19:28
Postat av: ida

Hehe, Milda var likadan. Hon synkade att lära sej picettgreppet med att börja krypa och sen åt hon en väldans massa sajker som inte är till för att ätas. Det avtog lite då hon började gå ordentligt, då var det ju lite längre till golvet så hon såg inte riktigt allt som fanns där.. NU när hon är 20 månader har hon slutat svälja allt iaf ;-)

Harry är tack och lov inte lika intreserad av små skräp, kanske för att han inte hunnit lära sej pincettgreppet utan siktar på att gå istället (som om det är lättsammare för mej..)

2009-08-13 @ 19:42:53
URL: http://idassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0