Back to normal

Åh, älskade mamma-ledig- vardag!

Idag är det första riktiga ledigdagen för mig och imorse var det istället
Daniel som fick kliva upp tidigt och pallra sig iväg till jobbet.
... Eller ja, tidigt och tidigt. Jag klev ju egentligen upp exakt samma tid
(eftersom våran lilla Pumla såklart vaknar tidigt igen;P)
men jag behövde iaf inte göra mig i ordning och åka iväg någonstans.

Det här går ju skitbra! Verkligen.
Klockan är strax efter åtta och jag har bytt blöjor, fått på henne kläder,
gett frukost, lekt en stund och nu försöker jag komma på ett sätt att roa
henne själv på så att jag kan sitta och dumsurfa framför datorn en
 liten stund.;P
Sånt är vikitgt... för MIG!;D

Astrid vill dock INTE samarbeta.
Inte det minsta. Och med bärbara datorn hosD så har jag bara den
stationära datorn att sikta in mig på och DET är ju stört omöjligt!
Ett tag kunde jag muta henne med en smörgås i matstolen inne i 
vardagsrummet framför Drömmarnas värld (ett lite halvläskigt barn-
program som går på barnkanalen som Pumlan faktiskt gillar).  Och
efter en massa action så sitter hon nu där igen med storasyrran och
Jossan och käkar vindruvor.
Fan vad bra jag är!;-)

Det tokregnar ute och jag sitter nu med en tekopp (om än väldigt kall)
och myser för mig själv framför dumburken.
Life is good!

Kommentarer
Postat av: sanna

HAHAHA, jag har ALLTID alzheimers light när jag ska ommentera och glömmer bort det innan jag ens klickat mig in i det fälytet ;) det är bra, tss.



ja, uj är ju en toppenvagn (och jättesnygg dessutom, fåfänga mamman va). håller med, tror också han skulle säga till om han var missnöjd i störstta allmänhet, är nog inte speciellt ofta en liten sitter och grubblar coh blir deppad på insidan av att livet känns surt. då är det ju lättare att tokgrina :)

2009-08-12 @ 08:48:43
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Härligt - alla sätt är bra utom de dåliga.. själv har jag tagit mig en promenad och lill gossen sover i vagnen - oväntat för han brukar alltid vakna. Men vi ska iväg och göra ärenden om en stund och så klart är det då han sover... Jaja får göra mig klar i allafall... Härligt att vara mamma-ledig igen - här är det nedräkning till att börja jobba - känns tungt ibland...

2009-08-12 @ 09:25:19
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du har då varit väääldigt effektiv so far... Här ska det bli dax för lite effektivitet nu. Dammsugaren ska fram och så ska det tvättas.... BOOOOORING!

2009-08-12 @ 09:38:37
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej vilken fin blogg du har:), allt bra idag?

kramar Mia

2009-08-13 @ 10:40:23
URL: http://ungmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0