Älskade Snorunge

Astrid åkte på en snabbsväng feber igår och fortfaranade idag så
rinner det en massa snor från näsan. Men sömnen och humöret är
det inget fel på!
Däremot är hon lite extra klängig och man får absolut inte lämna
rummet hon är i.

Inatt har hon sovit som den lilla ängeln hon är och sen på morgonen
vaknade hon först vid halv sju bara för att ligga och sjunga och leka
på själv i sin säng fram till sju.
Sånt kallas numera för sovmorgon!;-D

Igår var vi ute i solen och plockade vinbär. Gräs, grus och papper är
jättegott, tycker Astrid men vinbär är tydligen alldeles för surt! Istället
roade hon sig med att leka med bären och mosa sönder dom på
mig(!) medans jag satt och plockade.

En massa bär blev det och en massa bär finns fortafarnde kvar att
plockas. Fortfarande vet jag inte riktigt vad vi ska göra med alla bär,
men paj är ALLTID gott!



Jag hann även med att sura lite på Daniel. Han har jobbat varje dag
sedan jag blev ledig trots att han så stort minsann skulle vara
pappa-ledig fram tills den första september, som så gott jag vet inte
är förrän på tisdag!

Igår började han även springa igen och for iväg strax efter 7 på
morgonen och kom inte hem igen förräns strax före nio.
Och då sover ju (förhoppningsvis) alla barnen redan!

Jag fårstår verkligen inte hur ensamstående föräldrar gör det!
Själv skulle jag fått ett psykbryt efter bara en vecka, som längst. 
Tyvärr är det ju inte så att matlagning, tvätt och disk m.m tar en
paus bara för att man vill det. 

Men sen fick jag beställa lite kläder från GinaTricot som
kompensation... så nu är jag glad igen!

Yes, money can buy my love!;-D

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hahaha! Money can buy MY love too som du vet! ;P

2009-08-27 @ 11:08:32
URL: http://tingelingela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0