Fun in the Sun

Nu är det ju faktiskt ändå vår!
Man kan vara ute utan jacka, mössa och vantar och ändå så fryser man
inte. Och då är jag ändå en riktig "freezer".

Idag hade vi mammafika, väldigt glest på mammor i det soliga vädret
men supertrevligt ändå...såklart! Liselotte hade bakat jättegoda choklad-
muffins med mintchoklad på. Mmmm.

Efter mammafikat däckade Astrid och sov i (tro det eller ej) 21/2 timme!
Det händer verkligen inte ofta. Men jag klagar inte för nu kunde jag passa
på att sitta ute i solen läänge och mysa med mina tidningar. Helt ärligt
hann jag t.om ta mig en liten powernap själv innan mamma kom förbi
på kaffe och kollade av Astrid-läget inför helgen. Framsteg! Nu grinar
hon inte längre åt mormor. Men när farmor kom förbi senare på kvällen
åkte lill-läppen ner igen;)

Lisa och Alvin kom också förbi en sväng. Alvin tyckte det var jätteroligt att
hämta bollen ur vattenpölen och Ozzy tyckte det var jätteroligt att kasta
tilllbaka den ner i vattnet igen.


Oskar kastar bollen...


... och Alvin hämtar den.


Mycket roar små...
så Astrid fick leka med en pinne.


Lisa håller på och "bråkar" i en tråd på FL där de diskuterar Bumbons
vara/icke vara i vatten. Tydligen fnns det en mängd föräldrar därute som
absolut inte tycker att man kan sätta barnet i en Bumbo i duschen. Om
det skulle råka åka in vatten under stolen skulle den nämligen kunna
välta?!? En inköpare av Bumbosar hävdar att hon verkligen vet att man
absolut INTE får ha dem i vatten.
Därför var vi såklart tvungna att lyfta ut Pumlan I BUMBON mitt i djupaste
vattenpölen ute på gatan för att testa;P Nej, den varken flyter eller är ens
nära till att välta!


Astrid vill också leka i vattenpölen;)

Lisa tyckte jag skulle lägga ut bilden i en tråd på Familjeliv... men jag
tycker det känns lite onödigt att samla på sig en massa stalkers! Jag
har nog redan nog med mamma-minus-poäng som det är sen innan;)

Bara för att det var så riktigt fint "sommar"väder ute så bestämde vi oss
för att grilla. Så Lisa, Alvin och David fick stanna på middag (som David
fick grilla;) och så kom även Tobbe förbi på lite fläskfilè och hamburgare.

Mycket gott på en mycket härlig "sommar" dag alltså!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hmm..ja dom där mammapoängen kan nog diskuteras. Inte nog med att hon och bumbon hamnade i en vattenpöl...vattenpölen ligger dessutom mitt på vägen. Dock har du nog råd med några sådana minuspoäng per dag..för inse hur många pluspoäng du samlar på dig varje dag "bara" genom att få 3! barn att ta sig igenom dagen...typ få på sig kläder, få i sig mat, städa sina rum, överleva osv :-) Tack för idag..vi hade jättetrevligt!

2009-04-23 @ 22:35:30
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha vad roliga ni är...lyfter ut bumbon & lilla Astrid mitt i en vattenpöl och testar=D

Skrattar ännu mera när jag läser kommentaren ovan och inser att vattenpölen är mitt på vägen..haha..

Det är ju nästan som att du måste lägga in bilden i tråden...bildbevis och allt;D

2009-04-24 @ 03:11:01
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Marie

Men det ser man väl ändå på Bumbons utförande att den är byggd att välta av vad som helst! Ni är ju tokiga! ;)

2009-04-24 @ 08:29:48
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken fin mössa Pumlan har! Vart är den ifrån?????

2009-04-26 @ 00:13:09
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0