Snillen spekulerar


Ibland undrar jag...
Jag, Oskar & Frida sitter och äter vid köksbordet;

O - Mamma.
Jag - Jaa
O -.Fanns det mjölk när du var liten?
Jag - Hur menar du Ozzy(?!) ... det är klart att det fanns mjölk.
         Det fanns ju liksom kor när jag var liten också(!!!)
F - ha ha ha
O - Jaha!, jag bara undrade.
      ...Men fanns det Cola då?
Jag - Ja, det fanns det! 
F - Jaa Oskar, Cola har funnits väldigt, väldigt länge! 
      Visst mamma?
Jag - Öhh, kanske det.
F - Men fanns det ketschup då, när du var liten?
Jag - Ja, det fanns ketschup oxå!
          ... Men det fanns inte eld när jag var liten,
          för det hade man inte kommit på ännu (ironiskt)!
O - Hade man inte?!
(Frida gapar stort)
F - VA?!,... kunde man inte ens tända ljus när du var liten?
Jag - *Skratt* Nej, vi hade ju ingen eld!
O - Men åhhh, du ljuger  mamma!!
      Det fanns visst eld. Det fanns typ eld när dinosaurierna fanns(!!)...
      eller vänta...fanns det det?...
      nej det gjorde det ju inte för då fanns det ju ingen människa!
F - Men det fanns inga dinosaurier när mamma var liten! (??)
O - Men ÅÅÅhh, Frida pucko lyssna då!
      Jag veet det. Men mamma ljuger för hon hade visst eld.
F - Oj då, hi hi hi
O - Men det fanns inge mycket tv-spel när mamma var liten,
      ingen x-box och inge mycket krigarspel!
      Jag hade inte velat leva förr i tiden när mamma var liten.
F - Nä, inte jag heller!
      Men det är ju jätte jätte jätte jätte jätte jätte längesen!
      Eller hur mamma?
Jag - Öööhhhh...


Tydligen så är man inte så där jätte jätte ung längre;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0