Nu är det jul...


...här i vårt hus, julen den komma hopp tra la la la!

Saker att tänka på till nästa år;
                               
1. Ta in julsakerna från bodan innan det har börjat snöa ute.
2. Märk kartongen/kartongerna med julsaker TYDLIGT.
3. Packa ner julgransfoten tillsammans med/alternativt i närheten 
    av julgranen.
4. Placera inte en stor tung grill och en studsmatta för saker som 
    kan behövas innan dessa tagits bort igen.
5. Sätt aldrig, ALDRIG, julgransbelysningen löst i en plastkasse.
    Det går INTE snabbt att reda ut trasslet och när en sida är
    trasselfri så kan man ge sig jäsiken på att den andra sida
    trasslat ihop sig dubbelt så mycket!

              

När jag var liten var man alltid tvungen att vänta ända tills kvällen
innan julafton innan granen togs in.
Astrist!
Det är en av fördelarna med att vara vuxen, nu får man göra precis
som man vill;D

Kontrollfreak som jag kan vara ibland så brukar jag ofta gå och
ändra om efter att barnen klätt granen.
I år har jag faktiskt inte gjort det. Imponerad av deras insats.

(
Fridas insats, Ozzy hängde upp 2 pumlor innan han tappade intresset)

Skulle vilja ha en ny julgransmatta dock.
Typ den här coola med belysning från IKEA.,
men jag tvivlar starkt på att vi kommer att komma
oss iväg dit innan julafton.

Så shit the same!


Inte för att vi är speciellt kristliga av oss, men hur kul var det inte att
leka med krubban när man var liten!?
Frida har gjort två extra änglar till våran och det kan vi ju behöva;)
ha ha

 
                   
Black Christmas med Black Santa & Rudolf med Svarta mulen!


Vem hade kunnat ana att de hade så snygga tomtar på Rusta?
Who knew!

                                     
     Fridas tomtar och snöglob från åhlens.

 

Min, Ozzys & Fridas julänglar från 2006, min är typ fulast:P
Kanske för att mina barn ÄR BÄST<3

That it´s!...typ

Kommentarer
Postat av: Ida (wida)

Snygg julkrubba! Vart har du hittat den??

2008-12-11 @ 14:40:53
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Sofia

Krubban är köpt för något år sen i den lilla butiken på Kronan som säljer massa roligt "kraffs". KOmmer inte ihåg vad den heter, men den ligger en trappa ner brevid fiket där de har en massa gott hembakat:)

2008-12-11 @ 16:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0